Geister, Geister, Schatzsuchmeister! (aka Ghost Fightin' Treasure Hunters) (DU)

Uitgever: Mattel
Boardgamegeek Score: 7.17 (2571 votes)
Boardgamegeek Rank: 971
EAN: 746775202293
Link naar Boardgamegeek: Klik hier
Beschikbaarheid:
Out Of Stock
Prijs: 49,95€
Bij een bestelling van 50€ betaalt u: 47.45 €
Bij een bestelling van 100€ betaalt u: 44.96 €
Eigenschappen
Aantal Spelers Aantal Spelers 2:3:4
Leeftijd Leeftijd 8
Speelduur Speelduur 30
Jaar van eerste uitgave Jaar van eerste uitgave 2013
Type Type Basisspel
Taal Taal Andere
Taalafhankelijkheid Taalafhankelijkheid Beperkt taalafhankelijk
Geavanceerd zoeken
Spelmechanisme Spelmechanisme Coöperatief spel:Dobbelen:Oppikken en leveren:Werpen/draaien en bewegen
Auteur Auteur Brian Yu
Categorie Categorie Avontuur:Fantasy
 
Opgelet: dit is de Duitse versie van het spel!
 
 
In a dark and dreary house, every sound sends a cold chill through your bones. A door opens – is someone there? You hear whispers, but no one answers when you call. Your eyes and ears may deceive you, but the hair on your neck tells you what you already know: There are ghosts here — and not just one for these spirits are legion.
 
In Ghost Fightin' Treasure Hunters, a.k.a. Geister, Geister, Schatzsuchmeister!, four intrepid treasure hunters are on a quest, searching for precious hidden jewels, but the phantoms in this house do not give up their bounty easily. As their ghoulish numbers grow, the treasure hunters must work together to acquire all eight jewels and escape the house before it becomes fully haunted or else face their own gruesome demise.
 
Players roll dice to determine how many spaces they move this turn and whether a new ghost is added to the board. Players may move up to the number of spaces shown on the die. If they end their movement in a space with a treasure, they may pick it up and place it in their backpack. If they end their movement in a space with a ghost, they fight that ghost by rolling a fight die. If they roll the matching symbol, they remove the ghost from the game board.
 
If the players must add a third ghost to a room, it transforms into a haunting. A haunting requires at least two people in the room to attempt a fight with it. Players win if they can get all eight treasures and their whole team out of the house; they lose if all six hauntings are on the board.
 
U betaalt geen extra kosten Snelle en veilige betaling Verzending naar Nederland met PostNL Verzending in België met bPost Geniet van mooie kortingen! Snelle en veilige betaling U kan uw bestelling afhalen in Ninove Alle spellen onmiddellijk beschikbaar uit stock