Machi Koro

Uitgever: White Goblin Games
Boardgamegeek Score: Geen score beschikbaar
Boardgamegeek Rank: Geen ranking beschikbaar
EAN: 8718026301446
Link naar Boardgamegeek: Klik hier
Beschikbaarheid:
In Stock
Levertijd: Voor 14u besteld, vandaag verzonden
Prijs: 18,00€
Bij een bestelling van 50€ betaalt u: 17.1 €
Bij een bestelling van 100€ betaalt u: 16.2 €
Eigenschappen
Aantal Spelers Aantal Spelers 2:3:4
Leeftijd Leeftijd 7
Speelduur Speelduur 30
Jaar van eerste uitgave Jaar van eerste uitgave 2012
Type Type Basisspel
Taal Taal Nederlands
Taalafhankelijkheid Taalafhankelijkheid Beperkt taalafhankelijk
Geavanceerd zoeken
Spelmechanisme Spelmechanisme Kaarten trekken:Dobbelen
Auteur Auteur Masao Suganuma
Categorie Categorie Steden bouwen

Welkom in de stad van Machi Koro, het Japanse dobbelspel dat de wereld aan het veroveren is.

Je bent zojuist verkozen tot burgemeester. Gefeliciteerd! Helaas hebben je burgers een aantal grote eisen: ze willen banen, een pretpark, een paar kaas fabrieken en misschien zelfs wel een radiotoren. Aaai, dat wordt een lastige opdracht omdat je stad momenteel slechts uit een tarweveld, een bakkerij en één dobbelsteen bestaat.

Gewapend met een dobbelsteen en je droom, moet je Machi Koro laten uitgroeien tot de grootste stad in de regio. Je moet inkomsten zien te verkrijgen uit ontwikkelingen, openbare werken bouwen en stelen van de schatkist van je buren. Maar zorg ervoor dat ze niet hetzelfde doen bij jou!

MACHI KORO is een vlot dobbelspel, waarin de spelers met gebouwkaarten een eigen stad opbouwen. Iedere speler begint het spel met twee startgebouwen en vier bezienswaardigheden. De overige gebouwkaarten worden als open voorraad klaargelegd. In jouw beurt gooi je de dobbelsteen (aanvankelijk 1, later desgewenst 2). Het gegooide getal bepaalt welk gebouw wordt geactiveerd. De kleur van een geactiveerd gebouw bepaalt wanneer en door wie er wordt uitbetaald (geld van de bank ongeacht wie aan de beurt is, geld van de bank in jouw eigen beurt, geld van de actieve speler of geld van alle medespelers). Er zijn dus ook gebouwen die in de beurten van medespelers actief worden. Met jouw geld kun je aan het einde van jouw beurt één nieuw gebouw uit de voorraad kopen of één van jouw bezienswaardigheden activeren. Laatstgenoemden zijn niet alleen goed voor extra voordeeltjes tijdens het spel (waaronder een tweede dobbelsteen wanneer je jouw treinstation activeert). De speler die als eerste zijn vierde bezienswaardigheid activeert wint namelijk het spel.

- See more at: http://www.whitegoblingames.nl/spel/258/Machi-Koro#sthash.9r06Aas6.dpuf

Welkom in de stad van Machi Koro, het Japanse dobbelspel dat de wereld aan het veroveren is.

Je bent zojuist verkozen tot burgemeester. Gefeliciteerd! Helaas hebben je burgers een aantal grote eisen: ze willen banen, een pretpark, een paar kaas fabrieken en misschien zelfs wel een radiotoren. Aaai, dat wordt een lastige opdracht omdat je stad momenteel slechts uit een tarweveld, een bakkerij en één dobbelsteen bestaat.

Gewapend met een dobbelsteen en je droom, moet je Machi Koro laten uitgroeien tot de grootste stad in de regio. Je moet inkomsten zien te verkrijgen uit ontwikkelingen, openbare werken bouwen en stelen van de schatkist van je buren. Maar zorg ervoor dat ze niet hetzelfde doen bij jou!

MACHI KORO is een vlot dobbelspel, waarin de spelers met gebouwkaarten een eigen stad opbouwen. Iedere speler begint het spel met twee startgebouwen en vier bezienswaardigheden. De overige gebouwkaarten worden als open voorraad klaargelegd. In jouw beurt gooi je de dobbelsteen (aanvankelijk 1, later desgewenst 2). Het gegooide getal bepaalt welk gebouw wordt geactiveerd. De kleur van een geactiveerd gebouw bepaalt wanneer en door wie er wordt uitbetaald (geld van de bank ongeacht wie aan de beurt is, geld van de bank in jouw eigen beurt, geld van de actieve speler of geld van alle medespelers). Er zijn dus ook gebouwen die in de beurten van medespelers actief worden. Met jouw geld kun je aan het einde van jouw beurt één nieuw gebouw uit de voorraad kopen of één van jouw bezienswaardigheden activeren. Laatstgenoemden zijn niet alleen goed voor extra voordeeltjes tijdens het spel (waaronder een tweede dobbelsteen wanneer je jouw treinstation activeert). De speler die als eerste zijn vierde bezienswaardigheid activeert wint namelijk het spel.

- See more at: http://www.whitegoblingames.nl/spel/258/Machi-Koro#sthash.9r06Aas6.dpuf

Welkom in de stad van Machi Koro, het Japanse dobbelspel dat de wereld aan het veroveren is.

Je bent zojuist verkozen tot burgemeester. Gefeliciteerd! Helaas hebben je burgers een aantal grote eisen: ze willen banen, een pretpark, een paar kaas fabrieken en misschien zelfs wel een radiotoren. Aaai, dat wordt een lastige opdracht omdat je stad momenteel slechts uit een tarweveld, een bakkerij en één dobbelsteen bestaat.

Gewapend met een dobbelsteen en je droom, moet je Machi Koro laten uitgroeien tot de grootste stad in de regio. Je moet inkomsten zien te verkrijgen uit ontwikkelingen, openbare werken bouwen en stelen van de schatkist van je buren. Maar zorg ervoor dat ze niet hetzelfde doen bij jou!

MACHI KORO is een vlot dobbelspel, waarin de spelers met gebouwkaarten een eigen stad opbouwen. Iedere speler begint het spel met twee startgebouwen en vier bezienswaardigheden. De overige gebouwkaarten worden als open voorraad klaargelegd. In jouw beurt gooi je de dobbelsteen (aanvankelijk 1, later desgewenst 2). Het gegooide getal bepaalt welk gebouw wordt geactiveerd. De kleur van een geactiveerd gebouw bepaalt wanneer en door wie er wordt uitbetaald (geld van de bank ongeacht wie aan de beurt is, geld van de bank in jouw eigen beurt, geld van de actieve speler of geld van alle medespelers). Er zijn dus ook gebouwen die in de beurten van medespelers actief worden. Met jouw geld kun je aan het einde van jouw beurt één nieuw gebouw uit de voorraad kopen of één van jouw bezienswaardigheden activeren. Laatstgenoemden zijn niet alleen goed voor extra voordeeltjes tijdens het spel (waaronder een tweede dobbelsteen wanneer je jouw treinstation activeert). De speler die als eerste zijn vierde bezienswaardigheid activeert wint namelijk het spel.

U betaalt geen extra kosten Snelle en veilige betaling Verzending naar Nederland met PostNL Verzending in België met bPost Geniet van mooie kortingen! Snelle en veilige betaling U kan uw bestelling afhalen in Ninove Alle spellen onmiddellijk beschikbaar uit stock