Narabi

Uitgever: White Goblin Games
Boardgamegeek Score: 6.41 (109 votes)
Boardgamegeek Rank: 7611
Beschikbaarheid:
In Stock
Prijs: 10,50€
Bij een bestelling van 50€ betaalt u: 9.98 €
Bij een bestelling van 100€ betaalt u: 9.45 €
Eigenschappen
Aantal Spelers Aantal Spelers 3:4:5
Leeftijd Leeftijd 10
Speelduur Speelduur 10
Jaar van eerste uitgave Jaar van eerste uitgave 2018
Type Type Basisspel
Taal Taal Nederlands
Geavanceerd zoeken
Spelmechanisme Spelmechanisme Coöperatief spel:Patronen bouwen
Auteur Auteur Daniel Fehr
Categorie Categorie Deductie
 
In dit spel, geïnspireerd door de mystieke Japanse steentuinen, moet je samenwerken om het effect van de kaarten in jullie voordeel te gebruiken. Daarbij mag je slechts beperkt communiceren met je medespelers en mag je het effect niet bekend maken. Door goed samenspel, tactiek, geheugen en oplettendheid kun je het spel winnen.Dankzij het innovatieve gebruik van kaarthoesjes is het elke keer dat je speelt weer anders en biedt het spel een nieuwe uitdaging!
 
 
----
 
 
In Narabi, players are dealt 3-4 cards at the start of the round, with those cards bearing either a blank or a number from 0 to 9. Each card is sleeved, and within the sleeve on its back is a rule explaining how this card can be swapped with another card: swap it with a red card, a card with an even number, a card with a higher number, and so on. You can look at all the rules on cards in front of you, but you cannot communicate to others what those rules are. You cannot change the order of cards in front of you.
 
On a turn, a player must swap one of their cards (following that card's rule) with another player's card, then someone records that move on a chart. Blanks are considered to be 0 and an even number for the purpose of swaps. When one of your cards is swapped, you can look at the rule on the card you receive. You can suggest moves to others or ask questions of them, and they can respond with "yes" or "no" answers as long as they don't identify the rule on any of their cards.
 
If you place all the numbers in numerical order (disregarding blanks) in either clockwise or counterclockwise order before you would need to make a 25th move, you all win the game. Your team's score is "Great", "Good", "Horrible", etc. based on how many moves it took you to win. If you don't win, then you must all be worse than horrible, which is very bad indeed.
 
In the game's expert mode, you cannot speak at all and you cannot undo a player's swap on your next turn.
 
 
U betaalt geen extra kosten Snelle en veilige betaling Verzending naar Nederland met PostNL Verzending in België met bPost Geniet van mooie kortingen! Snelle en veilige betaling U kan uw bestelling afhalen in Ninove Alle spellen onmiddellijk beschikbaar uit stock